Uw selectie
Ontspanning voor de asfaltjeugd, deel 2
In 1957 presenteerde de Culturele Raad aan Burgemeester en Wethouders een plan met betrekking tot de recreatiemogelijkheden om en nabij de Genneper watermolen.
Ontspanning voor de asfaltjeugd, deel 1
Het Mgr. Hoogveld-instituut uit Nijmegen had in de jaren vijftig onderzoek verricht naar de problemen van de opgroeiende jeugd in industriesteden zoals Eindhoven.
Het Eindhovensch Kanaal - poel des verderfs
Het in 1846 geopende Eindhovensch Kanaal bracht Eindhoven en de Eindhovenaren veel goeds, namelijk voedsel, steenkool, grondstoffen voor de opkomende industrie en werkgelegenheid. Het Kanaal heeft ook een ander, minder plezierig aspect.
Exit Jan de Bus
In de jaren twintig van de twintigste eeuw kent Helmond naast de stroomtram al een particuliere stadsbus.
Op werkbezoek, deel 2
Baron van Voorst tot Voorst bezocht in de hoedanigheid van Commissaris van de Koningin diverse keren Eindhoven. Hij ziet in de periode 1894-1928 Eindhoven veranderen van een slaperig provinciestadje in een industriestad.
Herinrichting Fensterrein
Begin 2016 is begonnen met de herinrichting van het zogenaamde Fensterrein, al jarenlang een onooglijke parkeerplaats en voor de hooggehakten onder ons een crime om te belopen. Hoe anders was het ooit, heel lang geleden…
Oranjes, strijd en republiek
Expositie in het Waalres Museum van 16 januari t/m 3 april 2016
ZOEKEN...